New York, 21 februari 2020 (GLOBE NEWSWIRE) – Reportlinker.com tillkännager frisläppandet av rapporten “Internet Protocol Television (IPTV) Market – Tillväxt, Trender och prognos (2020 – 2025)” – https://www.reportlinker.com/p05865822/?utm_source=GNW
Marknaden genomgår ett paradigmskifte från traditionella sändningssätt som kabel- eller satellit-TV till internetbaserad streaming och Internet Protocol Television (IPTV) som ett system har en viktig roll att spela i denna övergångsfas. Med förbättrad kommunikationsteknik och framsteg i nätverksarkitekturen har denna utveckling också betjänat marknaden jakande.
– Den tekniska utvecklingen har lett till att antalet abonnenter för IPTV har ökat, och det finns ett behov av HD-kanaler och video på begäran. Antalet abonnemang ökar också på grund av ny marknadsexpansion. Ökad penetration av Internetbaserade streamingtjänster förväntas driva marknaden.
– Företagen erbjuder komplexa slutprodukter i kombination med OTT, Video Calling/conferencing, smart home och tv-spel. Sådana lukrativa strategier som antagits av företagen lockar kunder, och antalet abonnenter ökar, vilket driver IPTV marknadstillväxten.
– Dessutom är statliga initiativ i utvecklingsländer som Indien gynnar digital-TV underblåser antagandet av Internet protokoll TV. Konkurrensen från den lokala kabel-TV- och satellit-TV:n på grund av lägre kostnader och brist på infrastruktur för kvalitet och jitterfri service, särskilt i utvecklingsländer och underutvecklade länder begränsar iptv-antagandet i viss utsträckning.
Rapportens omfattning
Efterfrågan på högkvalitativt innehåll på TV ökar på grund av den snabba ökningen av internetpenetration globalt. Den förbättrade infrastrukturen för kabelbundet bredband i stadsområdena har stött marknadstillväxten och förväntas ytterligare underblåsa efterfrågan på marknaden. Omfattningen av marknaden för internetprotokoll television (IPTV) har övervägt både hårdvara och tjänster som tillhandahålls av leverantörerna för IPTV-systemet globalt.
Viktiga marknadstrender
Efterfrågan på HD-kanaler och video on-demand för att öka marknadstillväxten
–
(EN) De växande ekonomierna runt om i världen ökar befolkningens
disponibla inkomst i länderna. Det är också att förbättra människors
livsstil, särskilt i utvecklingsländerna Advent till de växande
ekonomierna, internet penetration har visat drastiska förbättringar över
hela världen.
– Dessa faktorer har gjort att
tv-tjänster konsumenterna kräver bättre användarupplevelser när det
gäller kvalitet och tv-erfarenhet. Dessutom har Cisco uppgett att
innehållet över Internet går mer mot video med i genomsnitt 190 GB
dataanvändning per hushåll i USA under 2017 varav 95 % av data som
förbrukas av videoinnehåll. Också, med införandet av live streaming
trend internetanvändningen ökar, internet penetration spelar en viktig
roll.
– Internetpenetrationen har nått 57 % i slutet av
2018. I detta leder Nordamerika regionen med 95%, medan det högsta
antalet Internet-användare är mer i Asien och Stillahavsområdet, följt
av Europa. Skillnaden mellan internetanvändare i dessa länder är lika
stor som 1 300 miljoner användare.
– Dessutom finns det
tillgång till billiga internetuppgifter, vilket leder till att
konsumenterna kräver högkvalitativ a-tv-upplevelse som driver tillväxten
för tv-marknaden för internetprotokoll.
Asien-Stillahavsområdet förväntas växa betydligt
– OTT och IPTV får dragkraft drivs av ökad bredbandspenetration och förändrade beteenden för innehållsförbrukning i regionen. Effekten kan observeras avsevärt i asiatiska länder som Indien och Kina, som utgjorde 8,2 % och 6,2 % AV BNP-tillväxten i FY 2018. Den snabba urbaniseringen i regionen, som ligger på 33 % och 51 procent i Indien och Kina, är de stora länderna i regionen och spelar en viktig roll i antagandet av IPTV i hushållen.
– Ökade investeringar i innehåll har lett till skapandet av nytt innehållserbjudande, som ligger bortom Hollywood. Allt, Indien blir en av innehållet nav, med en mängd material som skapas för konsumtion lokalt och runt om i världen. Dessutom har tillväxten av smartphones användare i regionen sedan 2010, underblåst efterfrågan på IPTV-tjänster i mobila enheter. Antalet smartphone-användare är det hälften av antalet globala smartphone-användare som har passerat märket på 3 miljarder under 2018.
– Dessutom är indiska regeringen initiativ mot digital omvandling såsom digitalisering av kabel-TV och Direct-to-Home (DTH) tjänster gynnar också antagandet av IPTV i landet. Tillkomsten av nättjänster leverantör har ändrat IPTV scenariot i Indien, med företaget som tillhandahåller gratis IPTV live-prenumeration till sina kunder. Med andra företag att följa efter, efterfrågan på mobil-baserade IPTV-tjänster förväntas öka i.